Smash ry - Suomen suurin mailapeliseura

Tervetuloa Smashiin – Suomen monipuolisimpaan ja suurimpaan mailapeliseuraan ja -yhteisöön!

Smashin ydinajatuksena on tarjota jäsenilleen korkealaatuista valmennusta, kursseja, tapahtumia ja kilpailutoimintaa sekä unohtumattomia mailapelikokemuksia, liikkumisen iloa, elinikäistä oppimista ja innostavaa yhteisöllisyyttä tenniksen, padelin, sulkapallon, squashin, pöytätenniksen ja racketlonin parissa.

Smash on vankka ja arvostettu osa Suomen mailapeliseurojen kenttää. Toimimme Helsingissä, Espoossa ja Kotkassa edistäen kaikenikäisten ja -tasoisten mailapelien harrastus- ja kilpaurheilutoimintaa.

Tavoitteenamme on edelleen kehittää seuramme toiminnan laatua ja tarjota kaikenikäisille pelaajille entistä paremmat mahdollisuudet elinikäiseen harrastukseen tai kehittymiseen aina huippupelaajaksi asti.

Enemmän kuin seura

Me Smashissa uskomme myös mailapelien voimaan yhdistää ihmisiä ja rakentaa ystävyyksiä, ja siksi panostamme myös vahvaan yhteisöllisyyteen ja avoimeen ilmapiiriin. Smash ei ole vain seura, vaan monelle mailapelien ystävälle tärkeä yhteisö ja elämäntapa.

Olitpa vasta-alkaja tai kokenut konkari, meillä on tarjolla sinulle jotain erityistä. Osallistu toimintaamme ja liity jäseneksi ja tule mukaan innostavaan mailapelimaailmaan, jossa voit kohottaa pelitaitojasi, luoda uusia ystävyyssuhteita ja kokea mailapelien lumoa ja koukuttavuutta!

Monipuolista mailapelitoimintaa Helsingissä, Espoossa ja Kotkassa

Smashin toiminta alkoi vuonna 1978, kun Helsingin Myllypuron Tenniskeskuksessa (nykyinen Smash Center, aiemmalta nimeltään myös Finland Tennis Club) perustettiin Smash-Tennis ry. Vuonna 2007 seuran toiminta laajeni Kotkaan Kotkan Tennishalliin ja vuonna 2011 Espooseen uuden Olarin Tennishallin valmistumisen myötä.

Tenniskeskuksen sulkapallo- ja squashkenttien sekä pöytätennispöytien myötä seuran toiminta laajeni vuosien varrella myös muihin mailapeleihin. Padeltoiminta alkoi Smashissa jo 2010-luvun alussa ennen varsinaista Suomen padelboomia, kun ensimmäiset padelkentät asennettiin. Vuonna 2020 padeltoiminta laajeni Helsingissä Arena Center Myllypuroon.

Vuonna 2017 Smash-Tennis ry muutti nimensä Smash ry:ksi tavoitteenaan palvella paremmin myös muiden mailapelien kuin tenniksen harrastajia ja valmennettavia. Tuolloin myös Finland Tennis Clubin nimeä kantanut halli vaihtoi nimensä Smash Centeriksi. Smash Center toimii edelleen seuran pääasiallisena toimintakeskuksena. Smash Centeriä, Olarin Tennishallia sekä Arena Center Myllypuron padelkenttiä hallinnoi ja kenttiä vuokraa urheiluhalliyhtiö Finland Tennis Oy.

Smash toimi kesäisin 15 vuoden ajan myös Helsingin keskustassa Kaisaniemen puiston tenniskentillä, kunnes toiminta päättyi syksyllä 2023 Helsingin kaupungin aloitettua Kaisaniemen puiston peruskorjauksen. Kesällä 2024 tennistoiminta laajenee Laajasalon Kruunuvuorenrannan liikuntapuistoon, kun halliyhtiö rakennuttaa liikuntapuistoon kaksi uutta tekomassapohjaista tenniskenttää. Tavoitteena on myös rakentaa kesällä 2024 kaksi tenniksen vastaavaa ulkokenttää Espooseen Olarin Tennishallille.

Olympiakomitean laatuohjelman alainen Tähtiseura

Smash on ansainnut Olympiakomitean Tähtiseura-ohjelman alaisen tenniksen laatuseuraohjelman lasten ja nuorten sekä aikuisten tähtimerkit toimintansa kehittämisestä vuonna 2020. Tällä hetkellä Smash on mukana prosessissa, joka vie kohti tenniksen kilpa- ja huippu-urheilun tähtimerkkiä.

Laatuseuraohjelmassa on kyse seuratoiminnan kehittämisestä moniulotteisesti ja pitkäkestoisesti. Smashin toiminnassa Tennisliiton laatuseuraohjelman suorittaminen edesauttaa luonnollisesti myös muiden mailapelien toiminnan kehittämisessä. Tähtiseura-ohjelman laatutekijät täyttävät seurat tunnistaa Tähtimerkistä - se on lupaus laadusta.

Jäsenmäärä ja toiminta kasvussa

Smashin jäsenmäärä ja toiminta on ollut viime vuosina tasaisessa kasvussa. Smashissa oli vuoden 2024 alussa noin 70 valmentajaa sekä toimiva organisaatio seuran hallinnon eri osa-alueilla.

Smash-Kotka ry on Smash ry:n sisarseura ja hallinnollisesti oma yhdistyksensä, joka edistää mailapelitoimintaa paikallisesti Kymenlaaksossa.

Yhteensä Helsingin, Espoon ja Kotkan toiminnassa oli vuoden 2023 lopussa ennätyksellinen määrä jäseniä: 2850. Se tekeekin meistä Suomen suurimman mailapeliseuran! One Smash Ahead!

Tutustu toimintaamme ja liity mukaan!

Klikkaa alta lisätietoihin ja tule mukaan Smashin mailapeliyhteisöön!